Thursday 8 September 2011

:: Wahai perempuan..sedarlah ::

Kepunyaan-Nya, bukan kepunyaan Nadirah Izan

Ada dua perempuan sedang berjalan ke arah yang sama. Mereka bukan lah kawan mahu pun lawan. Mereka cuma berjalan ke destinasi yang sama. Seorang lelaki melihat mereka berjalan sehingga jauh dan tidak kelihatan. Apa yang dia perhatikan, sorang dari perempuan tu tidak pakai tudung. Yang sorang lagi pakai tudung.



"Perempuan yang tidak pakai tudung tu seksi sangat. Skirtnya pendek atas peha. Putih melepak peha dia. Selalu sapu fair and lovely kot. Baju pulak ala-ala perempuan yang pakai bikini dekat pantai tu. Cuma ditambah lagi lapisannya dengan sehelai baju ketat sampai nampak bentuk body. Fuhh, memang mantap sampai terbayang-bayang di kepala. Kalau lah dia jadi gelfren aku kan bagus. Dapat sentuh setiap hari." kata si lelaki tersebut.


"Perempuan yang pakai tudung tu pun seksi jugak. Tudung dia comel sangat. Nampak macam melekat di atas kepala. Pastu dia pakai pun setakat atas paras dada saja. Jadi nampaklah gunung yang mahal sangat tu. Baju pun tidak kurang juga ketatnya tapi tidak lah seketat perempuan yang tidak pakai tudung tu. But at least nampak body dia yang menggiurkan. Kalau dapat pegang konfem bahagia punya." lelaki itu berkata lagi.


Berdasarkan kenyataan lelaki tu, aku (penulis) mau tanya korang especially yang perempuan. Rasa-rasanya antara mereka berdua, dosa siapa lagi besar? Cuba fikirkan kenapa perempuan disuruh tutup aurat. Sekadar saja-saja? Apa yang aku (penulis) tau, aurat perempuan perlu ditutup supaya tidak menimbulkan nafsu lelaki. Tapi kalau yang pakai tudung pun masih menimbulkan nafsu, tidak kah itu berdosa berkali ganda?



Akhir sekali, hayatilah petikan ini:
Orang yang jahil itu lebih mulia daripada orang yang beragama kerana mereka melakukan kejahatan atas kejahilan mereka itu sendiri sedangkan orang yang beragama itu tetap melakukan kejahatan walaupun mereka telah mengetahui akan dosanya.


*Aq jumpa artikel ni masa tgh blogwalking waktu praktikal komputer tadi..
penulis yang dimaksudkan adalah seorang blogger terkenal. Boleh klik sini untuk lebih cerita.

**Aq tak sanggup copy gambar yang sebenar dari blog penulis..ughh! seram! 
-oh ye, artikel ni cuma copy je, penulis ada bagi permission. HEHE :P

1 pemikir berseni:

Woofer Storm said...

kenali diri sendiri,sedar diri ini..apa kah kita berbuat kerana agamaa ataupun kerana suka2(fesyen)

*suka entry ni.thank ye..slm raya dan follow sini..

 

Contact Lens Malaysia @ BORONG Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea